Wpis 1

We współczesnym świecie nauka języków obcych może odbywać się i najczęściej odbywa się bez wykorzystania sali lekcyjnych.

Nowoczesne technologie dają nam możliwość komunikacji z praktycznie dowolnego miejsca na ziemi zamieszkałego przez ludzi.

W nauce języka obcego możemy wykorzystać komunikację audio lub komunikację audio-video za pośrednictwem telefonu lub Internetu.

Zasada nauki synergicznej jest następująca. Wykorzystujemy kilka efektywnych metod aby osiągnąć jak najszybciej zamierzone cel przy współpracy z innymi uczącymi się.

Synergiczność nauki polega na wykorzystaniu kilku efektywnych metod i współpracy kilku osób w celu osiągnięcia zamierzonego celu szybciej i efektywniej.

Na czym polega nauka języków obcych metodą synergii?

Synergiczność nauki polega na wspólnym działaniu dającym większe i lepsze efekty.

Poprzez dobór odpowiednich metod nauki dostosowanych do preferencji uczących się oraz współpracy w grupie uzyskuje się zdecydowanie lepsze efekty niż w przypadku metod tradycyjnych.

Przyspieszone uczenie się jest możliwe dzięki odpowiedniemu zmotywowanemu podejściu uczących się, przyjęciu odpowiedniej postawy i techniki.

Dzięki temu nowe wiadomości zdobywa się szybciej i łatwiej.

Każdy człowiek ma specyficzną strukturę psychologiczną, psychiczną, neurologiczną i fizjologiczna, która go charakteryzuje i odróżnia od innych.

Tradycyjne metody edukacyjne nie biorą pod uwagę wszystkich tych złożonych elementów aby stworzyć odpowiednią metodę nauczania uzależnioną od predyspozycji danej osoby.

Tak naprawdę w systemie edukacyjnym nie na podstawowego przedmiotu, który omawia jak uczyć się efektywnie i szybko.

Korzystając z doświadczeń związanych z nowoczesnymi metodami nauki języków obcych można dopasować zindywidualizowany styl nauki

Poprzez działanie w wymiarze psychologicznym, neurologicznym i fizjologicznym można stworzyć optymalne warunki możliwości intelektualnych dla każdej osoby.

Proces uczenia się można zoptymalizować poprzez wykorzystanie odpowiednich technik szybkiego uczenia się.

Nie ma techniki nauki języków obcych, która pozwala nauczyć się nowego języka bez wysiłku.

Szybkie rezultaty można osiągnąć poprzez sumienne przygotowanie oraz konsekwencje w działaniu.

Nie ma pozytywnego procesu myślowego bez koncentracji i wysiłku. Dopiero dobór odpowiednich technik nauczania oraz efekt synergii sprawia że nauka jest szybka i skuteczna.

Mózg człowieka zbudowany jest z dwóch półkul.

Lewa półkula odpowiada za

  • rozumienie języka
  • ekspresję werbalną
  • pisanie
  • uważne słuchanie
  • analiza
  • liczenie pamięciowe
  • racjonalne myślenie
  • werbalizacja idei

Prawa półkula odpowiada za

  • wizualizację
  • wyobraźnię
  • muzykę
  • rytm
  • kolor

Mózg realizuje każde zadanie łatwiej i sprawniej jeżeli w działanie zaangażowane są obie półkule mózgowe.

W doborze odpowiedniej, najbardziej efektywnej metody nauczania języka obcego chodzi o

wykorzystanie jednocześnie dwóch półkul mózgowych, które współpracując ze sobą dają efekt synergii. To pozwala na optymalne wyrażenie potencjału intelektualnego.

W wyborze odpowiedniej metody nauki musimy określić czy mamy podczas procesu uczenia się dominację obrazową czy słuchową.

Nauka języków obcych w oczywisty sposób preferuje osoby z dominacją słuchową.

Jeżeli u kogoś dominuje prawa półkula mózgowa to powinien w czasie nauki posługiwać się

takimi elementami jak kolor, rysunek, muzyka, ruch.

Ogólnie przyjęty system nauczania odwołuje się praktycznie do inteligencji werbalnej i matematycznej.

Rozróżniamy kilka rodzajów inteligencji

– inteligencja typu racjonalnego – logicznego, matematycznego

– inteligencja typu lingwistycznego, werbalnego, wizualnego, słuchowego

– inteligencja typu fizycznego, kinestatycznego, muzycznego, rytmicznego

– inteligencja interpersonalna

– inteligencja intrapersonalna

Aby nowa informacja została jak najszybciej i jak najlepiej przyswojona trzeba wykorzystać

trzy kanały dotarcia do mózgu

słuchowy – czytanie na głos i mówienie na głos do siebie lub do kogoś

wizualny – czytanie lub oglądanie obrazów

kinestetyczny – uczestnictwo w scenach tematycznych, odgrywanie scen tematycznych, wyobrażenie sobie w wyobraźni określonych sytuacji

Napięcie i stres zdecydowanie zmniejsza możliwości uczenia się i zdolność do pracy umysłowej.

Relaksacja jest ważnym elementem w procesie szybkiego i efektywnego uczenia się.

Dzięki relaksacji możemy się odprężyć i osiągnąć stan w którym nasz mózg pracuje w sposób bardziej pełny i bardziej skuteczny. Dzięki temu proces zapamiętywania stanie się szybszy.

Wszystko co nasz otacza ma wpływ na pracę naszego mózgu. Możemy to robić również poprzez zapach, kolor, muzykę

Wpływ kolorów

Czerwień – pobudza do działania

Niebieski – odprężenie

Pomarańczowy- uzdrowienie

Żółty – koncentracja, nauka

Zapachy i ich wpływ na nasz mózg

Lawenda – spokój i harmonia

Cytryna – orzeźwienie i lekkość

Werbena – radosny nastrój

Wanilia, gałka muszkatołowa, kolendra – koncentracja i działalność intelektualna

Goździki – działanie i wytrwałość

Orchidea i ambry – skupienie, uwaga wewnętrzna

Muzyka oddziałuje na psychikę i wpływa na ciało na poziomie organicznym

Aby wykorzystać nasz potencjał intelektualny i możliwości jakie daje koncentracja najlepiej jest słuchać muzyki poważnej z wykorzystaniem fortepianu, skrzypiec, fletu

W czasie nauki staraj się wykorzystać efekt wizualizacji w wyobraźni tego co chcesz uzyskać i tego czego się uczysz

Podobnie jak skojarzenia, które dokonujemy pomiędzy pewnymi wydarzeniami przyczyniają się do większych kłopotów niż same fakty tak również przyjemne doświadczenia przeżyte podczas procesu wizualizacji mają bardzo pozytywny wpływ na nasz rozwój i samopoczucie

Nowa informacja jest przyswajana i zapamiętywana w sposób wprost proporcjonalny do uwagi z jaką przyjęliśmy tą informację. Brak skupienia podczas nauki powoduje zdecydowanie gorsze efekty.

Możemy cały czas medytować koncentrując się na oddechu lub powtarzając swoją mantrę.

Medytacja ma wpływ na szybszy proces nauki i zapamiętywania gdyż sprzyja uwadze i koncentracji.

Aby jakakolwiek informacja dotarła do naszej kory mózgowej i została przyswojona i zapamiętana powinna zawierać element szczególnego zainteresowania czyli była interesująca i miła odniesienie emocjonalne

Ucząc się na przykład języka obcego powinniśmy uświadomić sobie wszystkie korzyści jakie przyniesie nam zdobycie tej wiedzy. Dobrze jest wykorzystać w tym procesie wizualizację.

Aby przyswoić i trwale zapamiętać nową informację powinniśmy powiązać ją z czymś już nam znajomym. Aby ta informacja nabrała sensu musi być w relacji z tym co już wiemy na dany temat. Nasza wcześniejsza wiedza powinna być tym z czym będzie związana nowa informacja.

Dobre efekty zapamiętywania daje tworzenie wizualizacji do każdej nowej informacji.

Staraj się uporządkować wiadomości, które masz przyswoić grupując je tematycznie.

W grupie powinno być nie więcej niż 8-10 elementów.

Efektywność zapamiętywania to

40% tego co słyszymy

50% tego co widzimy

70% tego co widzimy i słyszymy

90% tego co nauczamy

Pamięć wizualna jest lepsza od pamięci semantycznej. Znaczniej szybciej zapamiętujemy konkretny obraz niż elementy jego opisu.

Klauzula Informacyjna. Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. więcej

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalanie na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.

Close